Zdravé dezerty na každý deň: Budete nasýtená a bez kila navyše

Zdravé dezerty na každý deň: Budete nasýtená a bez kila navyše
Máte taký zlozvyk chrúmať niečo sladké? Alebo si radi doprajete dezert za odmenu? Tak teraz môžete bez výčitiek. Máme pre vás tipy na zdravé maškrty, ktoré ulahodia vašim chúťkam a čo je najdôležitejšie, nenarušia vašu diétu.

Plnotučný grécky jogurt
Vykašlite sa na štíhle varianty jogurtov a doprajte si pravú plnotučnú alternatívu. Tie „fat - free" obvykle obsahujú všakovaké umelé náhrady, ktoré narobia vo vašom tele viac škody ako osohu. Umelé sladidlá veru neprinesú vašej postave vábne krivky. Najnovšie štúdie preukázali, že dopriať si maškrtku s akurátnym obsahom tuku vám zabezpečí dostatočný pocit nasýtenia. Pravý grécky jogurt je plnotučný a dodá vášmu telu potrebné množstvo vápnika a bielkovín. Jeho sladkú chuť môžete docieliť pridaním bobuľovitého ovocia, sušeného ovocia, medu alebo kúskami horkej čokolády.

Super test: Odhalia vašu závisloť na cukre

Ochutené oriešky
Pojedať len tak nebadane keksíky, ktoré sa vám v malom množstve postarajú o veľkú zásobu kalórií na vašom zadku a stehnách, nie je veľmi diétne. Nahradiť ich môžete orieškami ochutenými, napríklad, sladkým chilli. Alebo si zvoľte iný variant podľa vašej chuti. Uspokoja vaše mlsné chute, a tiež dodajú dostatočné množstvo vlákniny a proteínov. A keď si náhodou vyberiete pistácie, garantujeme, že ich zjete podstatne menej. Veľa času vám totiž zaberie práve ich lúskanie.

Cheescake
Zájsť do cukrárne a kúpiť si sladkú klasiku je síce lákavé, ale vaša postava sa vám asi nepoďakuje. Našťastie, existuje oveľa menej sladký a navyše zdravý variant chutného koláču. Pravý cheescake je plný výživného tvarohu a nie je ničím výnimočným, keď obsahuje aj zdravé ovocie. Zaženie chúťky na sladké, zásobí bielkovinami aj vápnikom.

Krupičná kaša
Pamätáte si ju z detstva? Bola vašimi častými raňajkami? Bez výčitiek si ju môžete dopriať i vo veku, kedy počítate každú kalóriu. Zvoľte si jej zdravší a ľahší variant. Siahnite po pohánkovej, prípadne špaldovej krupici. Uvarte ju vo vode alebo len malom množstve ryžového či mandľového mlieka. Hotovú posypte raw kakaom, strúhanými orechmi alebo mandľovým maslom. A to rozpustené maslo si môžete dopriať tiež.

Keď chudnutie nefunguje: Dôvody, ktoré vás prekvapia

Ryžové palacinky
Ďalším zdravým variantom sladkej klasiky sú ryžové palacinky. Vyhotovte z ryžovej múky, prípadne kombinácie ryžovej, špaldovej, mandľovej múky. Naplňte bobuľovitým ovocím, tvarohom alebo diétnymi náhradami nutelly. V obchodoch so zdravou výživou nájdete široký výber zmesí z lieskových orechov, mandlí, kešu. Ak potrebujete, môžete dosladiť medom.

Autor: Lexy


Madonnina plná náruč: Poznáte jej milencov?
Otestuj sa

Neprehliadnite

Čítaj viac