Vedecky dokázané: Pohyb, s ktorým získate tehličky najrýchlejšie

Vedecky dokázané: Pohyb, s ktorým získate tehličky najrýchlejšie
S najväčšou pravdepodobnosťou ste tipovali brušáky, no odborníci z Harvard Medical School prekvapili v tejto súvislosti zaujímavým zistením. Klasické brušáky údajne nie sú ani zďaleka tak efektívne ako by ste si mysleli. Odporúča sa...

Trénujte celé telo
Ak chcete dosiahnuť kvalitné výsledky, jednoznačne by ste sa mali spoľahnúť na účinky planku, teda polohy, pri ktorej sa opierate o lakte a prsty na nohách, akoby ste išli robiť kľuky. Na rozdiel od brušákov, ktoré zapájajú iba brušné svaly, plank zapája aj svaly vpredu, vzadu a po stranách. A to sú presne tie, ktorým musíte dať zabrať, ak si chcete na tele vypracovať tehličky.

Z lenivej krásavice sa stala fitness trénerka: Pozerajte na tú zmenu!

Ľahko a bez pomôcok
Brušáky posilňujú iba niektoré svaly, a zároveň môžu byť príliš namáhavé pre chrbát. Okrem toho, zapájate pri nich svaly, ktoré sa tiahnu od stehien k spodnej časti chrbta, a tie, keď sú namáhané príliš, môžu spôsobiť bolesti alebo napätie v chrbtovej časti. Pri planku nepotrebujete žiadne pomôcky, takže ho môžete skúsiť v podstate kdekoľvek.

Prestala som jesť nízkokalorické jedlá a stala sa úžasná vec

Pripravení začať?
Experti na cvičenie odporúčajú začať s hlavou nasmerovanou k zemi, ohnutými lakťami priamo pod ramenami, vystretými nohami a rukami spojenými pred sebou. Chodidlá by mali byť od seba tak, aby boli v jednej línii s bokmi. Následne stiahnite svaly na nohách a zadku, zdvihnite telo, pričom lakťami sa pevne opierajte o zem. Vaše telo by malo byť v jednej línii, vydržte v tejto polohe jednu minútu. Keď sa budete cítiť silnejší, stanovený čas môžete postupne predlžovať.

Autor: Simi
Zdroj foto: Shutterstock


Poznáte najtragickejšie úmrtia celebrít?
Otestuj sa

Neprehliadnite

Čítaj viac