Nejedla som cukor 10 dní: Naučila som sa pár dôležitých lekcií

Nejedla som cukor 10 dní: Naučila som sa pár dôležitých lekcií
Myslíte si, že existuje niečo ako závislosť na cukre? A veríte, že sa dá urobiť niečo ako detox od cukru? Áno, o tomto bielom jede a faktoch okolo neho existuje množstvo teórií, menej a viac pravdivých. Boj proti nemu je už pár rokov akýmsi nutričným trendom. Hladovku bez cukru sa odhodlala zahájiť aj Američanka Marie Spano, odborníčka na športovú výživu pre Atlanta Hawks, ktorá aj dovtedy konzumovala zdravú stravu. Pri prevádzaní experimentu však prišla na to, že aj tak prijímala prehnané množstvo cukru v rôznej podobe.

Už nechcela byť chudá: Jedla 500 kalórií denne a dnes...

Lekcia č. 1: Raňajky bez cukru sú tou najväčšou stravovacou motiváciou
Nakoľko vyradenie sladkého znamenalo pre mňa aj zákaz konzumácie medu, javorového sirupu či iných prírodných sladidiel, bola som na začiatku môjho bezcukrového pokusu dosť bezradná. Špeciálne, čo sa raňajok týka. Prišla som na to, že pokiaľ som vôbec stihla opustiť svoj byt, skonzumovala som také množstvo cukru, o akom sa mi ani len nesnívalo. Ochutený jogurt, avokádový toast, cereálie... To všetko obsahuje toľko skrytého cukru, že som bola presladená hneď v úvode dňa. Hľadala som výdatne a nakoniec som našla výbornú alternatívu, ktorá mi plne vyhovovala. Bezlepkové ovsené vločky s nesladeným mandľovým mliekom, škoricou a plátkami jablka sa pre mňa stali lahôdkou. A viete čo sa stalo? Nedostavil sa žiaden pocit nepríjemnej plnosti či nadúvania, ale sýta som zostala až do času obeda.

Skúsila som prejsť 10 000 schodov denne a stalo sa, že...

Lekcia č. 2: Plánovanie jedla je kľúčom ku každej úspešnej diéte
Zistila som, že starostlivé naplánovanie každého jedla dáva neuveriteľnú kontrolu nad tým, čo denne skonzumujete. Ja som si ho plánovala na týždennej báze. Aj keď som bola lenivá na prípravu jedla a chcela som si od hladu niečo len tak zobnúť, môj plán ma jednoducho nepustil. Zistila som, že vďaka tomu som prijímala oveľa väčšie množstvá zeleniny všakovakého druhu. Stalo sa však, že som k večeru už bola príliš unavená. Tiež ma oveľa viac vyčerpával môj každodenný tréning a na odcvičenie som musela vynaložiť oveľa viac úsilia. Dá sa tomu však vyhnúť, a to nahradením príjmu potravín obsahujúcich cukor potravinami prirodzene sladkými, ako aj zvýšením príjmu uhľohydrátov z obilia a škrobu.

Milujte svoju postavu: TIETO odvážne ženy vás to naučia raz-dva

Lekcia č. 3: Obmedziť je lepšie ako úplne vylúčiť
Úplný zákaz niečoho obvykle vedie k zvýšeniu chuti na daný pokrm. A to je veľmi náročné na psychiku. Predísť sa tomu dá tak, že to niečo obmedzíte na minimálnu mieru. Ja som na to prišla pri alkohole. Niežeby som potrebovala svoju dennú dávku, ale po náročnom dni občas dobre padne si dopriať pohár vínka, prípadne nejaký miešaný drink. Zistila som však, že víno obsahuje viac cukru ako by sa dalo čakať a môj obľúbený gin tonik ma len v jednom drinku zásobí väčším množstvom cukru ako je doporučená denná dávka. Problém nie je v gine, ale v toniku. Ja som sa však vynašla a problémový tonik som nahradila obyčajnou sódou. Áno, nebola to tá lahodná chuť, ale mohla som si dopriať drink. Ak sa naučíte svoju obľúbenú lahôdku obmedziť, aby bola pre vašu postavu a zdravie prijateľná, budete si ju i oveľa viac vychutnávať.



Prestali ste jesť chlieb? Ani nechcite vedieť, čo sa stane s vaším telom

Lekcia č. 4: Cukor je pridávaný do všetkého
V priebehu týchto 10 dní som sa naučila veľmi šikovne čítať, a hlavne vyznať sa v nutričných etiketách na potravinových výrobkoch. Tiež som spoznala rafinovanú terminológiu pre rôzne druhy skrytých cukrov. Najväčším prekvapením bol katastrofálne vysoký obsah cukru v hotových omáčkach a dressingoch. Príjemne ma ale prekvapilo, že taký kupovaný humus neobsahuje žiaden cukor a keď ho zmiešate s bielym gréckym jogurtom, môže byť perfektnou náhradou dressingu. Alebo, odporúčam sa obmedziť len na olej a ocot. Experiment ma poučil, že stravovanie v reštauráciách a fast foodoch je veľmi nevhodnou formou kontroly nad prijímaným cukrom. Ak však inú možnosť nemáte, vynájdite sa tým, že váš výber nebude obsahovať omáčky, ani dressingy alebo si ich dáte naservírovať bokom a získate tak nad nimi väčšiu kontrolu.

Chcela sa pochváliť, ako schudla: Neuveríte, čo urobil Instagram

Lekcia č. 5: Vyradenie cukru nie je zárukou úbytku na váhe
Predstavte si, že ručička na váhe sa nepohla ani o ten najmenší kúsok! Avšak moje spolubývajúce uznali, že vyzerám štíhlejšie a ja sama som videla, že moje brucho je plochejšie a svaly výraznejšie. Toto príjemné prekvapenie má však viac do činenia s faktom, že som znížila celkový príjem kalórií a sacharidov ako s tým, že som nejedla samotný cukor. Veľa pokrmov obsahujúcich cukor spôsobuje nadúvanie, a to najmä tým, že spolu s nimi prijímate aj veľa vzduchu. Čiže moje plochejšie a viac vyrysovanejšie brucho nebolo dôsledkom vyradenia cukru, ale zníženia množstva prehĺtaného vzduchu.

Wow, za 5 mesiacov schudla 22 kíl: Čo všetko musela Naty obetovať pre krajšiu postavu?

Na záver môžem už len skonštatovať, že úplné vyradenie cukru nie je reálne na trvalú formu existencie. Jeho príjem sa ale dá veľmi reálne obmedziť iba na nevyhnutné množstvo. Spomínaných trikov, ako to urobiť je viac, treba mať len otvorené oči. Pomôže vám to zbaviť sa zbytočných cukrov, ako aj k lepšiemu a zdravšiemu pocitu samej zo seba. Takže, smelo do toho.

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Trpíte depresiou?
Otestuj sa

Neprehliadnite

Čítaj viac