Diétujte a nevyhladnite: Mňamky, ktoré zaberú hneď na prvýkrát

Diétujte a nevyhladnite: Mňamky, ktoré zaberú hneď na prvýkrát
Jednou z najčastejších chýb, ku ktorej sa ľudia počas chudnutia utiekajú je hladovka. Hoci na prvý pohľad prináša úbytok hmotnosti, z dlhodobejšieho hľadiska je pre zdravie a tzv. jo-jo efekt nebezpečná. Oveľa produktívnejšie je naučiť sa počas diétovania siahnuť po potravinách, ktoré „neublížia", a zároveň zabezpečia prísun živín a pocit nasýtenia.

Ovocie
Ak vás prepadne hlad a cítite, že by ste niečo chceli zjesť, vhodnou alternatívou je ovocie. Jeho výhodou je, že je zdravou náhradou sladkostí a ak si vyberiete správne, môže vás aj na dostatočne dlhý čas zasýtiť. Pri väčšom hlade siahnite po banáne, ktorý je kaloricky i vitamínovo bohatý. Vhodný je aj ananás. Jablko má síce dosť vlákniny, na druhej strane svojimi kyselinami podporuje trávenie a rýchlejšie vyhladnete. Odporúča sa, aby ste ovocie počas diéty konzumovali do 15. hodiny.

Milujte svoju postavu: Odvážne ženy, ktoré vás to naučia raz-dva

Zelenina
Na rozdiel od ovocia obsahuje zelenina menej cukru. Preto ňou môžete zahnať hlad aj večer, keď sa spomalí spaľovanie. Problematická je akurát mrkva alebo kukurica, ktorých cukornatosť je vyššia. Super tipom je zelená zelenina, ktorá je navyše výživná. Siahnuť môžete po zemiakoch, ktoré síce obsahujú škrob, ale jeho časť sa správa ako vláknina, čím, vytvára objem a lepšie zasycuje.

Ryža
Ak si chcete pripraviť niečo s vysokým obsahom vlákniny, môže to byť napríklad natural ryža. Je síce tvrdšia a ťažšie sa dochucuje, no v tráviacom trakte urobí výbornú službu.

Nezabúdajte na bielkoviny
Ak máte výraznejší hlad, najlepšou voľbou sú bielkoviny. Ich benefitom je, že disponujú energiou, ktorú si telo neukladá v podobe tukových zásob a pomerne rýchlo regulujú pocit prázdneho žalúdka. Dopriať si môžete tvaroh, cottage cheese či biely jogurt, prípadne mäsitú hydinovú šunku. Bielkoviny v takejto podobe sú akousi záchrannou brzdou pri väčšom hlade.

Ryby, rybky, rybičky...
Ryby obsahujú kvalitné bielkoviny a nenasýtené mastné kyseliny, preto sú vhodné počas diétovania. Obsahujú vitamíny A, D, B, omega-3 mastné kyseliny, jód, zinok a dokážu plnohodnotne a vyvážene zasýtiť. Najvhodnejšie sú ryby vo vlastnej šťave, čerstvé alebo mrazené. Nesiahajte po rybacích produktoch v majonéze alebo vo forme rôznych šalátov.

Pitný režim
Vraví sa, že hlad je maskovaný smäd. Preto pri škŕkajúcom žalúdku môžete ako celkom prvé skúsiť vodu. Možno vám pohár čistej vody pomôže zvládnuť vaše chúťky. Vhodný je aj mätový čaj, ktorého pepermintový obsah reguluje počiatočné pocity hladu.

Strukoviny
Strukoviny zastávajú veľmi podstatné miesto medzi potravinami, ktoré musíme jesť pre udržanie dobrého zdravia, a zároveň pri chudnutí. Ak sa obávate nadúvania a kŕčov v bruchu, všetko závisí od množstva strukovín, ktoré zjete. Ak počas diétovania uprednostníte princíp „z každého rožku trošku", pokojne môžete zahnať hlad menšou dávkou strukovín.

Schudnúť sa dá aj doma: Vedci predstavujú ten najľahší spôsob

Iné finty
Zeleninu pripravujte na pare alebo ju miesto obvyklého varenia krátko poduste. Jedzte pomaly a všetko vychutnávajte. Ak jete rýchlo, zjete zvyčajne viac než potrebujete. Každé sústo riadne požujte, pokiaľ sa úplne nerozomelie. Nejedzte jedlá bez chuti. Tí, ktorí sa snažia schudnúť, často konzumujú malé porcie nemastných, neslaných a neochutených jedál, preto nevydržia s diétou do konca. Pokojne používajte koreniny, bylinky a urobte si z jedenia zážitok, pretože jedenie nie je nepriateľom chudnutia. Nevyhýbajte sa úplne tukom! Vedeli ste, že pri nízkotučnej strave je organizmus náchylnejší na tvorbu žlčových kameňov? Musíte si však zvoliť tie správne tuky.

Autor: Radomír
Zdroj foto: Shutterstock


Valentínsky test: Ako veľmi ste zamilovaná?
Otestuj sa

Neprehliadnite

Čítaj viac