Wellness a fit » Chudnutie | 5. septembra 2013

„Zlé“ veci, ktoré by sme mali jesť

„Zlé“ veci, ktoré by sme mali jesť

Túžba po zdravšom živote, energickejšom tele alebo štíhlejších krivkách nás núti siahať na svoj jedálniček. Je viacero potravín, ktoré majú prívlastok „zlé" a väčšina výživárov radí obmedziť ich, no netreba sa na všetko vrhať radikálne. Aj tieto potraviny v sebe skrývajú drobné plusy, takže ich z taniera celkom nevylúčte. Z času na čas môžu vášmu telu poskytnúť to najlepšie, čo v sebe skrývajú, ale samozrejme - s mierou!

Zemiaky
Hoci sú považované za jedlo nášho národa, povesť majú pomerne zlú. Môže za to vysoký obsah škrobu, ktorý im dvíha glykemický index a takisto aj úprava, ktorou je veľmi často smaženie, pečenie či zapekanie. V takejto podobe sú zemiaky skutočne nepriateľom žalúdka aj kriviek, ale všetko sa dá vyvážiť. Bežná porcia varených zemiakov vôbec nie je kalorickou bombou a skrýva v sebe okrem iného množstvo vlákniny, Céčka a draslíka. Ničím ich neprelievajte ani zbytočne nesoľte a máte chutné jedlo či prílohu.

Syry
V prípade syrov nie sú problémom sacharidy, ale tuky. Aj tie sú doslova postrachom pre telo, takže je na mieste ich obmedziť. Medzi syrmi majú najhoršiu povesť tavené druhy a tie s viac ako 40%-ným obsahom tukov. Tieto druhy pokojne nechajte iným a vy si syrovú chuť doprajte v podobe camembertu, eidamu, cottage alebo gervais, ktorých čísla na obaloch sú oveľa prijateľnejšie. Udržte si mieru a do tela si vďaka nim dopumpujete bielkoviny, vápnik, vitamíny i minerály.

Cestoviny
Áno aj nie môžete počuť i v prípade cestovín. Táto talianska špecialitka straší kvôli vyššiemu obsahu sacharidov, použitej múke aj obsahu vajec. V zásade by ste sa však mali držať toho, že ak vyberiete s dôrazom na kvalitu a správne pripravíte, vôbec nemusí ísť o taký postrach, ako sa hovorí. Napríklad také bezvaječné cestoviny z celozrnnej múky, ktoré uvaríte „na stredno" a nezmiešate s ničím tučným, sú skvelou pochúťkou. Spojte ich so zeleninou, rybou či chudým mäsom a porciu si držte na uzde. Telu doprajete dostatočné zasýtenie, ktoré vydrží.

Ryža
Veľmi podobne je to aj s ryžou, ktorá má svoje pre aj proti. Často sa na ňu ukazuje ako na prílohu, kvôli ktorej priberáme, ale pravdou je, že dôležitejšia je kontrola porcií než vynechávanie takýchto potravín. V tomto prípade celkom stačí vymeniť bielu ryžu za tú celozrnnú a rozdiel je pomerne veľký. Vďaka tomu, že obsahuje aj šupky, dávate telu nerozpustnú vlákninu, minerály a vitamíny navyše.

Vajíčka
O vajíčkach koluje toľko mýtov, právd i poloprávd, že je niekedy ťažké sa zorientovať. V skratke vám však povieme, že varené vajce je parádnou vecou. Nie je pripravené na oleji, takže obsahuje iba svoje vlastné tuky, k tomu malé množstvo kalórií, poklad v podobe bielka a žĺtok. Spoločnými silami tak telu dodávajú celý rad vitamínov skupiny B, vitamín E, síru, zinok, železo, selén či bielkoviny. Jedzte ich - tak ako všetko vyššie spomenuté - s mierou a nemusíte sa báť žiadnych nechcených efektov týchto jedál.

Autor: Marge

Mohlo by vás tiež zaujímať...

Ak máte hnačku dlhšie ako štyri týždne, je čas si pohovoriť s vašim lekárom. Kým sa začnete liečiť odborne, je nutné zvážiť, čo je vtedy vhodné jesť. Viac v článku Toto jedzte, keď vás nonstop preháňa

Zdieľať na Facebooku
 
Máte „správny“ vek? Vieme, kedy sa...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.