Wellness a fit » Fitness | 12. júla 2012

Účinné cviky proti opuchnutým nohám

Jednou z nevýhod leta sú aj opuchnuté nohy, a to nielen u tehotných žien alebo ľudí s kŕčovými žilami. Ťažké nohy môžu zo dňa na deň zaútočiť aj na vás, a to pre vysoké teploty. Cievy sa rozširujú, ich oslabené steny presakujú a opuchy sú na svete. Čo teda s naliatymi členkami a lýtkami? Pomôže vás pohyb.

Odhaľte príčinu
Ako sme už povedali, príčinou opuchnutých nôh môžu byť vysoké teploty. Pokiaľ však musíte tento problém riešiť aj mimo leta, komplikácia je zrejme inde. Opuchnutým nohám nahráva dlhodobé státie, nesprávne držanie nôh v sedavom zamestnaní, ale aj časté nosenie vysokých opätkov. Na mieste je aj kontrola životosprávy, ktorá by mala mať dostatočný prísun vitamínov a vody, zabudnúť by ste mali na fajčenie a alkohol.

Príčin môže byť mnoho, preto odhaľte tú pravú a snažte sa ju minimalizovať. Hneď teraz môžete začať aj s cvičením, ktoré je v prípade opuchnutých nôh veľkým pomocníkom. Vyberte si niektorý zo športov alebo konkrétne cviky a v rámci pekných nôh ich prevádzajte v pravidelných intervaloch.

Športy, cviky, relax
Žiadne prekvapenie, že najlepšími športmi proti opuchnutým nohám sú tie, ktoré výrazne zamestnávajú spodnú časť tela. Vrhnite sa preto na plávanie, bicyklovanie alebo rýchlu chôdzu. Nohy dostatočne prekrvíte, rozhýbete a dostanete do formy.

Z cvikov zaberajú aj celkom nenápadné pohybové cvičenia, ktoré zvládnete i počas pracovnej doby. Pokiaľ je vaším problém sedavé zamestnanie, nohy pod stolom pravidelne vystierajte, pohýbte prstami a aspoň raz za hodinu od stola vstaňte. Vykonajte jednoduchý cvik, ktorý sa odporúča aj všetkým, čo musia dlhodobo stáť. Pohupujte sa zo špičiek na päty alebo simulujte beh na mieste.

Ak ste v pohodlí domova, využite každú voľnú chvíľu, napríklad pri pozeraní televízie, a chodidlami krúťte dokola. Takisto môžete napínať špičku a následne pätu či sa nimi striedavo dotýkať zeme. Každý pohyb navyše dostatočne prekrvuje vaše nohy a ak je to možné, majte ich vyložené. Približne na úrovni srdca je cirkulácia krvi najlepšie, takže sa nehanbite vykladať nohy a užívať si aspoň takýto relax.

Vaše nohy ho potrebujú, a to aj vo forme príjemných masáží. Môžete ich prevádzať sprchou alebo natieraním krémov, ktoré nohám uľavia.

Autor: Grace

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Valentínska súťaž pre všetkých zamilovaných! Pošlite nám vyznanie lásky a vyhrajte jednu zo skvelých cien.

Farby sú všade okolo nás. Aké farby máte doma v obývačke? Pošlite nám foto do súťaže FARBY INTERIÉRU a vyhrajte!

 

Zdieľať na Facebooku
 
4 situácie, kedy mu okamžite klesne. A...
Elegantné LED sviečky v 3 rôznych variantoch.

Elegantné LED sviečky v 3 rôznych variantoch.

Ľahké a prenosné regály na topánky.

Ľahké a prenosné regály na topánky.

STOP PADANIU VLASOV! VÁŠ KADERNÍK SA BUDE ČUDOVAŤ...

STOP PADANIU VLASOV! VÁŠ KADERNÍK SA BUDE ČUDOVAŤ...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.