Wellness a fit » Chudnutie | 11. júla 2005

Svieža melónová diéta

Svieža melónová diéta vás zaručene pripraví o niekoľko centimetrov v problémových partiách. Melóny sú totiž nie len chutné ovocie, ale aj málo kalorické.

Červené melóny obsahujú aj mnoho živín, najmä draslík, ktorý odvodňuje a očisťuje telo, mangán a vitamín C, ktorí aktivizujú enzýmy a tyroxín, hormón štítnej žľazy. Práve on má na svedomí rýchle a účinné spaľovanie tukov.

Cukrové melóny okrem draslíka obsahujú aj adenozín a vitamíny C a E, ktoré zlepšujú krvný obeh. Navyše sladučké dyne prečistia črevá a to všetko z nich robí ovocie ako stvorené na chudnutie. A ešte aj ich cena je momentálne priaznivá a pokrmy z tejto diéty si hravo pripravíte aj v práci. Ak ju budete poctivo dodržiavať, za tri dni sa zbavíte minimálne dvoch kilogramov.

Raňajky budú počas trojdňovej diéty rovnaké
Zmiešajte 150 g na kocky pokrájaného cukrového melóna, jedno malé pokrájané jablko a 1 ČL nesladených hrozienok. Ovocnú zmes polejte pohárom plnotučného jogurtu a dochuťte medom alebo štipkou škorice. Energetická hodnota raňajok je 1176 kJ.

Nevynechajte desiatu a olovrant
500 g červeného melóna (gramáž aj so šupkou, obsahuje približne 200 g dužiny). Energetická hodnota je 215 kJ

Pitný režim
Správny príjem tekutín treba dodržiavať, pite bylinkový čaj a minimálne 2 litre neperlivej minerálky. Len príležitostne si doprajte nesladenú kávu alebo čierny čaj.

1. deň:
Obed: Melónovo ríbezľový šalát
Z 1 cukrového melóna odrežte vrch a vydlabte dužinu. V miske ju zmiešajte s 1 PL olivového oleja, 2 PL pomarančovej šťavy a štipkou muškátového orecha. Pridajte ešte 150 g ríbezlí a celé premiešajte. Môžete vložiť naspäť do prázdnej šupy a štýlovo obedovať. Energetická hodnota porcie je 1344 kJ.

Večera: Grécka dyňa
300 g cukrového melóna nakrájajte na kocky, primiešajte postrúhaný fenikel a 40 g nakrájaného syra feta. Pridajte ešte 1 PL olivového oleja, trošku citrónovej šťavy a dve kvapky tabasca. Energetická hodnota porcie je 1533 kJ.

2. deň:
Obed: Teľací rezeň s melónom
Na 1 PL olivového oleja opečte 300 g koreneného teľacieho rezňa. Jedzte spolu s nakrájaným cukrovým melónom, ktorý dochuťte 1 PL oleja a pár kvapkami chilli omáčky. Energetická hodnota porcie je 1449 kJ.

Večera: Cukrový melón so syrom
Potrebujete 50 g šalátu a 300 g cukrového melóna pokrájaného na kocky. Jedlo posypte strúhaným syrom a polejte olivovým olejom. Môžete pridať trochu nasekanej pažítky alebo lístky petržlenu. Energetická hodnota porcie je 1425 kJ.

3. deň:
Obed: Morčacie prsia s melónom
80 g na jemno nakrájaných studených morčacích pŕs. Môžu byť ako nárez alebo na prírodno vysmážané, ale bez tuku. Pridajte 300 g na mesiačiky nakrájaného cukrového melóna. 1 PL lyžicu oleja zmiešajte s dijonskou horčicou a mletým čiernym korením a tým ochuťte morčacie prsia. Energetická hodnota porcie je1425 kJ.

Večera: Sardelovo-melónový tanier
300 g cukrového melóna nakrájaného na mesiačiky, 1 na plátky nakrájané kiwi a sardelové filety naporciované na malé kúsočky dochuťte olivovým olejom a mletým čiernym korením. Pridajte čerstvú bazalku. Energetická hodnota porcie je 1470 kJ.

Autor: hella, int

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Náušnice so swarovski Elements.

Náušnice so swarovski Elements.

Študentský notebook Asus X551.

Študentský notebook Asus X551.

Exkluzívne šperky pre mužov.

Exkluzívne šperky pre mužov.

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.