Wellness a fit » Chudnutie | 11. júla 2005

Svieža melónová diéta

Svieža melónová diéta vás zaručene pripraví o niekoľko centimetrov v problémových partiách. Melóny sú totiž nie len chutné ovocie, ale aj málo kalorické.

Červené melóny obsahujú aj mnoho živín, najmä draslík, ktorý odvodňuje a očisťuje telo, mangán a vitamín C, ktorí aktivizujú enzýmy a tyroxín, hormón štítnej žľazy. Práve on má na svedomí rýchle a účinné spaľovanie tukov.

Cukrové melóny okrem draslíka obsahujú aj adenozín a vitamíny C a E, ktoré zlepšujú krvný obeh. Navyše sladučké dyne prečistia črevá a to všetko z nich robí ovocie ako stvorené na chudnutie. A ešte aj ich cena je momentálne priaznivá a pokrmy z tejto diéty si hravo pripravíte aj v práci. Ak ju budete poctivo dodržiavať, za tri dni sa zbavíte minimálne dvoch kilogramov.

Raňajky budú počas trojdňovej diéty rovnaké
Zmiešajte 150 g na kocky pokrájaného cukrového melóna, jedno malé pokrájané jablko a 1 ČL nesladených hrozienok. Ovocnú zmes polejte pohárom plnotučného jogurtu a dochuťte medom alebo štipkou škorice. Energetická hodnota raňajok je 1176 kJ.

Nevynechajte desiatu a olovrant
500 g červeného melóna (gramáž aj so šupkou, obsahuje približne 200 g dužiny). Energetická hodnota je 215 kJ

Pitný režim
Správny príjem tekutín treba dodržiavať, pite bylinkový čaj a minimálne 2 litre neperlivej minerálky. Len príležitostne si doprajte nesladenú kávu alebo čierny čaj.

1. deň:
Obed: Melónovo ríbezľový šalát
Z 1 cukrového melóna odrežte vrch a vydlabte dužinu. V miske ju zmiešajte s 1 PL olivového oleja, 2 PL pomarančovej šťavy a štipkou muškátového orecha. Pridajte ešte 150 g ríbezlí a celé premiešajte. Môžete vložiť naspäť do prázdnej šupy a štýlovo obedovať. Energetická hodnota porcie je 1344 kJ.

Večera: Grécka dyňa
300 g cukrového melóna nakrájajte na kocky, primiešajte postrúhaný fenikel a 40 g nakrájaného syra feta. Pridajte ešte 1 PL olivového oleja, trošku citrónovej šťavy a dve kvapky tabasca. Energetická hodnota porcie je 1533 kJ.

2. deň:
Obed: Teľací rezeň s melónom
Na 1 PL olivového oleja opečte 300 g koreneného teľacieho rezňa. Jedzte spolu s nakrájaným cukrovým melónom, ktorý dochuťte 1 PL oleja a pár kvapkami chilli omáčky. Energetická hodnota porcie je 1449 kJ.

Večera: Cukrový melón so syrom
Potrebujete 50 g šalátu a 300 g cukrového melóna pokrájaného na kocky. Jedlo posypte strúhaným syrom a polejte olivovým olejom. Môžete pridať trochu nasekanej pažítky alebo lístky petržlenu. Energetická hodnota porcie je 1425 kJ.

3. deň:
Obed: Morčacie prsia s melónom
80 g na jemno nakrájaných studených morčacích pŕs. Môžu byť ako nárez alebo na prírodno vysmážané, ale bez tuku. Pridajte 300 g na mesiačiky nakrájaného cukrového melóna. 1 PL lyžicu oleja zmiešajte s dijonskou horčicou a mletým čiernym korením a tým ochuťte morčacie prsia. Energetická hodnota porcie je1425 kJ.

Večera: Sardelovo-melónový tanier
300 g cukrového melóna nakrájaného na mesiačiky, 1 na plátky nakrájané kiwi a sardelové filety naporciované na malé kúsočky dochuťte olivovým olejom a mletým čiernym korením. Pridajte čerstvú bazalku. Energetická hodnota porcie je 1470 kJ.

Autor: hella, int

Zdieľať na Facebooku
 
Ženy, za ktorými sa otočí každý...
30€ späť + brašňa a 8 GB karta.

30€ späť + brašňa a 8 GB karta.

Super garáž s výťahom a autami.

Super garáž s výťahom a autami.

Vianočný darček? Luxus za super cenu.

Vianočný darček? Luxus za super cenu.

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.sk | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.sk - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.