Wellness a fit » Chudnutie | 16. júna 2012

Prečo džúsy NIE SÚ diétne?

Prečo džúsy NIE SÚ diétne?

Koľkých omylov sme schopní dopustiť sa pri snahe o rýchle zhodenie nejakých kíl? Schválne vynechávame jedlá, vrháme sa výhradne na light produkty, prípadne telo zavlažujeme len ovocnými džúsmi. Sú predsa z ovocia, a to je diétne, lenže viete vlastne, ako veľmi sa môžete mýliť?

Diéta a hotovo!
Ešte skôr, ako si povieme pravdu o džúsoch - nedžúsoch, povedzme si niečo viac o správnom diétovaní. Mnohí ľudia sa naň vrhnú zo dňa na deň, hnaní blížiacou sa dovolenkou, stretávkou zo školy alebo pichľavou poznámkou svojho kolegu. V podstate je jedno, čo vás do chudnutia vyburcuje a každý jeden podnet sa ráta, ale snažte sa na zmenu stravovania istým spôsobom pripraviť. Nie je totiž diétne všetko, čo sa tak tvári a nechať sa narýchlo oklamať, najmä ak je človek neinformovaný, môže vyústiť do sklamania vo finálnom rátaní úspechov. Snažte sa ísť na diétu s rozumom, nie veľkými očami a najmä - čítajte obaly na potravinách. Týmto postupom veľmi rýchlo zistíte aj to, prečo by ste väčšinu kupovaných džúsov mali zo svojho diétneho režimu vyradiť.

Čítajte viac: Ovocie, s ktorým neschudnete

Džúsy - nedžúsy
Zrejme ste zachytili blížiacu sa zmenu v Európskej únii, ktorá sa rozhodla, že pomenovanie džús budú môcť mať iba nápoje so 100%-ným obsahom ovocnej šťavy. Doteraz to bolo inak a aj keď existuje presné delenie na ovocné šťavy, nektáre, nápoje a limonády, na obaloch ste tento rozdiel takmer nepostrehli. Za 100%-né džúsy sa vydávali (a ešte sa nejakú dobu vydávať budú) aj produkty, ktorých podiel ovocia bol napríklad aj pod úrovňou 25%, čo je vlastne charakteristikou ovocného nápoja.

Ako je teda zrejmé, o kvalite džúsov rozhoduje podiel ovocnej zložky a takisto obsah cukrov. Tieto, ale i ďalšie údaje nájdete na zadnej strane obalu a ako sme už povedali, treba si ich všímať. Ľahko tak odhalíte, že v jednom pohári nápoja, ktorý ste doteraz považovali za zdravý a vhodný pri diéte, môže byť obsiahnuté také množstvo cukru, ktoré chudnutiu rozhodne nenahráva. Cukrov by malo byť čo najmenej a takisto i konzervantov, umelých prísad a farbív.

Radšej riediť
Najideálnejšou cestou, ako mať naozaj 100%-ný výťažok z ovocia, je odšťaviť si ho priamo doma. Do takto pripraveného nápoja už nepridávajte žiadne dochucovadlá a kvalitu máte zaistenú. Odborníci však upozorňujú, že by ste to s podobnými nápojmi nemali preháňať. Keďže najvyužívanejším ovocím na výrobu džúsov sú citrusy, treba myslieť na ich kyslosť a predchádzať jej napríklad riedením s vodou. Množstvo ovocných kyselín totiž môže zaťažiť žalúdok, prekysliť ho a v najhoršom prípade aj vyvolať alergiu na dané ovocie.

Čítajte viac: Štíhla na úkor zdravia? Pozor na tieto chyby!

Ovocné koncentráty preto berte ako pochutinu či vitamínovú bombu, ktorú si doprajete raz za čas a ako hlavnú zložku pitného režimu majte to najzrdravšie - vodu.

Autor: Grace

Zdieľať na Facebooku
 
Viete, ako má vyzerať SPRÁVNY...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.