Wellness a fit » Fitness | 20. júna 2012

Nepravidelné cvičenie - aké výsledky prinesie?

Nepravidelné cvičenie - aké výsledky prinesie?

Cvičeniu jeho plusy neberieme, no predsa len nie sme všetci jeho pravidelní fanúšikovia. Buď zaúraduje nedostatok času, množstvo iných povinností alebo jednoducho naša lenivosť, ktorej nástrahy sa prekonávajú pomerne ťažko. A tak sa na cvičenie vrháme iba z času na čas, prípadne pred blížiacou sa akciou, na ktorej chceme vyzerať o čosi lepšie. Dajú sa však očakávať dostatočné výsledky aj z takéhoto nepravidelného pohybu?

Pravidelnosť vs. nepravidelnosť
Už niekoľkokrát sme si na Wanda.sk hovorili, aké časté cvičenie je tým najideálnejším. Pri snahe o redukciu váhy je to minimálne tri razy do týždňa a viac, udržaniu postavy a kondície postačia aj dva tréningy za 7 dní. Tieto intervaly však nie sú pre každého a nie je ničím výnimočným, že sa na intenzívny pohyb vrháme len počas voľných víkendov.

Nárazová záťaž je určite lepšia ako nič, lenže ako to býva po vašom víkendovom fitness vyžití? Väčšinou sa po celom dni turistiky či bicyklovania ozve poriadna svalovica, telo je ubolené a na pohyb následne opäť zanevrieme. Čo teda robiť? Rozhodne by ste sa mali snažiť udržiavať svoj výkon na takej úrovni, aby vás nezničil. Športovanie raz za čas je veľmi náchylné na zranenie, takisto myslite na to, že svaly nie sú predpripravené na priveľkú záťaž a zareagujú svalovou horúčkou. Preto uberte z nasadenia, snažte sa robiť všetko tak, aby ste dostatočne vládali a tréning či aktivitu ukončite, ak cítite, že meliete z posledného. Prehnaná intenzita i záťaž narobia viac škody ako úžitku a na viditeľné výsledky budete čakať márne.

Čítajte viac: Keď cvičenie bolí, ale nemalo by

Nájdite v nepravidelnosti režim
Napriek tomu sa však víkendového pohybu nevzdávajte, pretože ako už bolo povedané, lepšie niečo ako nič. Ak sa k aktivite dostanete len a len počas soboty či nedele, snažte sa aj z takéhoto cvičenia spraviť to pravidelné. Cvičenie počas každého víkendu vás dokáže udržať v o čosi lepšej kondícii než vysedávanie doma, aj keď viditeľné výsledky tak skoro nečakajte. Skôr zaistíte, že svaly budú natiahnutejšie, metabolizmus rozbehnutejší a telo viac prebudené, čo sa však takisto ráta.

Po lete končím!
Za zmienku stojí, že nepravidelným pohybom sa rozumie aj nárazová aktivita pred blížiacou sa udalosťou. Či už ide o predletnú snahu, tvarovanie postavy do elegantných šiat alebo chudnutie pred večierkom, ako náhle pohyb po splnení misie zavrhnete, telo zareaguje. Podľa výskumov následne priberá o poznanie jednoduchšie a vaše dosiahnuté výsledky sa môžu čoskoro stratiť. Preto je najideálnejším riešením, zaradiť do svojho režimu pohyb aspoň dva razy týždenne, a to aspoň v tej najjednoduchšej podobe. Ak si na fitko neviete nájsť čas, stavte na chôdzu pešo a schody miesto výťahov. Aj dodržiavanie takýchto jednoduchých zásad napomôže, aby ste z nepravidelnosti vyťažili maximum a aby vás nedobehla svojimi nechcenými mínusmi.

TIP: Ako najrýchlejšie spálite 100 kalórií?

Autor: Grace

Zdieľať na Facebooku
 
Starší vs. mladší: Ktorý bude...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.