Wellness a fit » Chudnutie | 13. septembra 2014

Najkalorickejšie pochutiny: Týmto sa vyhnite!

Najkalorickejšie pochutiny: Týmto sa vyhnite!

Dať si niečo alebo nie? Tak to je otázka! Najmä pre tie z nás, ktoré sa snažia čo-to zhodiť, prípadne si udržať štíhlu líniu. Aj drobné mlsanie sa totiž ráta k dennému príjmu a telo skutočne neoklamete. Čo prijme, to buď spotrebuje na vydanú energiu, alebo uloží vo forme tuku. Ak sa obávate práve ukladania, po otázke - Dať si niečo alebo nie? - by ste si mali odpovedať - Podľa toho čo!

Áno a ešte raz áno
Bezvýhradné áno má zelenina i ovocie, o čom netreba debatovať, vhodné sú aj potraviny s dostatočným obsahom vlákniny či bielkovín, teda zložkami zdravými a najmä dobre zasycujúcimi. Pozor však na to, aby ste sa nenechali zlákať zdravo vyzerajúcou pochutinou, no v nezdravom prevedení. V tom prípade hrešíte a telo dopujete zbytočnými kalóriami navyše.

Zavárané vecičky
Ak si dávate pozor na kalórie, zaváraniny by ste mali označiť ako jedno z tabu. Či už sa v nich skrýva ovocie alebo zelenina, ani zďaleka ich nezjete v takej podobe, v akej pôvodne vyrástli. Miesto návalu vitamínov vás prekvapí ich ochudobnený obsah a navyše množstvo cukrov i konzervantov, ktoré zaváraninu držia vo forme. Ak teda ovocie a zeleninu, tak čerstvé.

Vysušené a drobné
Aj sušené ovocie má dosť ďaleko k jeho čerstvej podobe, pretože je celkom zbavené vody. Tým pádom musíte rátať s faktom, že všetok cukor obsiahnutý v plode zrazu pripadne na jeho vysušenú podobu a verte, že vy nezjete len jeden kúsok. Opatrne preto aj s touto pochutinou, ktorá vás zásobí veľkými množstvami cukru.

Zemiakové lákadlá
Keď už sme pri upravenej podobe ovocia či zeleniny, spomeňme aj produkty, ktoré vznikajú zo zemiakov a sú takéééé lákavé. Reč nie je o ničom inom ako čipsoch, ktoré hrdo nesú názov zemiakové, no nemýľte si ich s ničím zdravým. Takto upravené plátky zemiakov sú smažené, a tým pádom vysoko kalorické, nasiaknuté tukmi a navyše aj výrazne presolené. V podstate to platí na každý jeden druh zeleniny - ak ju vysmažíte, výrazne ju oberáte o zdravie a obaľujete v kalóriách.

Orechy a oriešky
Veľký rozdiel je aj medzi orechmi v ich surovej podobe a tej, ktorá je zabalená v malých lákavých balíčkoch. Slané arašidy strašia vysokým obsahom soli, tie obalené v mede aj cukrom. Ak ste fanúšikom tyčiniek, ktoré pozostávajú z orechov spojených medom, ešte skôr, ako ich začnete jesť každý deň na desiatu, skontrolujte si zloženie. Mnohé lacnejšie varianty týchto zdravých sladkostí totiž nepoužívajú med, ale len jeho náhradu, čo znamená ďalšie cukry navyše.

Bielkoviny trochu inak
Ako sme už povedali, keď vás prepadnú chute, najlepšie je konzumovať čerstvé ovocie alebo zeleninu, vlákninu alebo bielkoviny. Aj v prípade posledného menovaného však majte na pamäti zdravé stravovanie, až potom pustite k slovu chute. Mnohé jogurty klamú napríklad tak, že neobsahujú na svojom dne ovocie, ale presladený džem, ďalšie zase svoj nápis „bez tuku" kompenzujú množstvom pridaného cukru.

V každom prípade - či už ide o ovocie, zeleninu alebo bielkoviny - myslite na to, ako boli potraviny pripravené a čo obsahujú. Nie je totiž pochúťka ako pochúťka a mnohé sa zdravo iba tvária. Maškrtu si teda odopierať nemusíte, iba racionálne vyberajte.

TIP: Viete, ako mať pod kontrolou porcie jedla?

Autor: Marge

Zdieľať na Facebooku
 
Hľadáme najkrajšiu maturantku:...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.