Wellness a fit » Fitness | 1. augusta 2012

Najefektívnejšie cviky so stoličkou

Najefektívnejšie cviky so stoličkou

Fitnescentrá nie sú pre každého, či už z pohľadu dostupnosti, ceny alebo množstva ľudí, na ktorých v nich môžete naraziť. Napriek tomu sa však netreba cvičenia vzdávať, pretože aj doma máte dostatok možností. Vďaka ponuke športových obchodov si môžete zariadiť hoc aj domácu posilňovňu - či už vo väčšom alebo menšom rozsahu - ale ak míňať nechcete, netreba. Stačí vám aj jedna jediná stolička a tú doma isto máte!

Začíname postojačky
S obyčajnou stoličkou - najlepšie zapretou o stenu - môžete precvičiť celé telo. My začíname postojačky a na obrázku vpravo hore môžete vidieť, ako efektívne posilniť stehná.

Postavte sa za stoličku tak, aby ste vystretými rukami držali za jej operadlo. Päty dajte k sebe, prsty na nohách smerujú von a chodidlá tak vytvárajú tvar písmena V. Mierne zdvihnite päty a pomaly klesajte smerom dole. Telo sa snažte držať vystreté, svaly spevnené a v najnižšej pozícii chvíľu zotrvajte. Vráťte sa naspäť do stoja vzpriameného a cvik opakujte.

Čítajte viac: Zoštíhľujeme vnútrajšok stehien

Korčuliar
Ubezpečte sa, že za sebou máte dostatok miesta a cvičíme ďalej. Nasleduje tzv. korčuliar, respektíve jeho napodobňovanie pre krajší zadok.

Opäť ste za stoličkou a dotýkate sa jej operadla. Predkloňte sa dopredu tak, aby trup išiel súbežne s podlahou, paže tvorili v lakti 90-stupňový uhol a jednu nohu zdvihnite. Nohy takisto vytvoria 90-stupňový uhol, chrbát zostáva vystretý. Zdvihnutou nohou kmitajte v malom rozpätí aspoň 20 sekúnd a nohy vymeňte. Tento cvik robte v niekoľkých sériách.

Pokľačiačky
Cvikov na zadok nikdy nie je dosť, a tak si ešte jeden pridajme. Kľaknite si za stoličku tak, že sa o ňu opierate rukami a chrbát držíte vzpriamený. Jednu nohu nadvihnite smerom dozadu a kmitajte. Nohy vymeňte a spravte niekoľko sérií.

Spevňujeme paže
Presunieme sa pred stoličku a ako oporný bod budeme využívať jej plochu na sedenie. Prvým cvikom sú kľuky, ktoré takisto vyžadujú zapretie stoličky o stenu.

Klasickou verziou je pozícia tvárou k zemi, kedy sa dlaňami držíte o okraje sedacej plochy. Telom klesáte dolu, lakte smerujú von a chrbát sa snažíte držať vystretý.

Druhou možnosťou je otočiť sa k stoličke chrbtom a dlaňami sa jej chytiť akoby odzadu. Týmto spôsobom precvičíte aj zadnú časť paže, ktorej svalstvo vyžaduje spevnenie.

Brušáky so stoličkou
Nezabúdame ani na brušné svalstvo, ktoré so stoličkou precvičíte veľmi ľahko. Ľahnite si na zem a nohy vyložte na stoličku. Položte na ňu členky, ruky dajte za hlavu alebo na prsia a dvíhajte sa ako pri klasických brušákoch. Ak si potrebujete pomôcť, ruky vystrite pred seba,ale pozor na to, aby ste sa smerom hore neťahali krkom, ale brušnými svalmi. Cvik, samozrejme, opakujte a najlepšie v niekoľkých sériách.

Viete, koľko brušákov treba pre ploché brucho?

Autor: Marge

Zdieľať na Facebooku
 
Ako (vedľa seba) spíte, tak vám to...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.