Wellness a fit » Fitness | 30. mája 2012

Keď cvičenie bolí, ale nemalo by...

Keď cvičenie bolí, ale nemalo by...

Veru bolí a nie je to len o prekonávaní vlastnej lenivosti. Ak sa do cvičenia pustíte bez toho, aby ste počúvali svoje telo, nemusí dopadnúť práve najslávnejšie. Nežeňte sa preto stoj čo stoj za čo najväčším počtom spálených kalórií, ale hlavne sleduje, ako organizmus reaguje. Inak mu môžete privodiť bolesť, ktorú by však cvičenie spôsobovať nemalo.

...keď máte svalovicu
Tak túto bolesť poznáme snáď všetci. Bolia nielen svaly, ale aj každý pohyb tela a od cvičenia potrebujete prestávku aj napriek tomu, že ste sa do neho pustili len včera. Očividne však s takou vervou, že ste to so záťažou prehnali. Nabudúce preto myslite na zníženie intenzity, ktorou treba začínať, dodržiavajte pravidelnosť a nevynechávajte strečing ani relaxáciu. Všetky tieto faktory sa zlúčia do jedného a telo by po výdatnom cvičení nemalo byť také vyšťavené. Ak chcete bolesti svalov zmierniť, skúste protizápalové lieky či ľadové obklady. Existuje viacero receptov, no najlepším je - silnej svalovici predchádzať.

...keď sa presiľujete
Možno si hovoríte, že priveľa cvičenia ešte nikomu neublížilo, ale to sa veľmi mýlite. Telo potrebuje aj výdatný oddych, aby malo dostatok síl na ďalší aktívny pohyb a pokiaľ práve táto časť tréningu chýba, rútite sa do stavu pretrénovanosti. Postupne sa môže objavovať silná únava, ktorá je prvým varovným signálom pred samopoškodením, postupne sa objavujú bolesti krku, chrbtice i svalov, ktoré môžu mať nepríjemné následky. Na regeneráciu preto nezabúdajte, doprajte si oddych i masáže a určite necvičte každý jeden deň.

...keď máte zlú techniku
O zlej technike cvičenia hovoríme na Wanda.sk postupne pri každej jednej téme. Ublížiť vám môže nesprávne behanie, posilňovanie i obyčajné robenie brušákov. Každý jeden pohyb má svoje pravidlá a mali by ste sa snažiť poznať ich, aby ste telu neubližovali. Bolesť nemusíte totiž pocítiť ihneď, ale pri opakovanom nesprávnom pohybe. V posilňovni sa preto nebojte prijať pomoc skúsenejších alebo trénera, pokiaľ cvičíte sami, dobre svoje telo sledujte a počúvajte.

...keď došlo k úrazu
Keď dôjde k úrazu, už nič na svojom počínaní nezmeníte. Ťažko povedať, ktoré cvičenia sú najriskantnejšie, pretože tak, ako sa môžete zraniť pri behu, môžete doplatiť i na padnutú činku. Opatrnosti preto nikdy nie je dosť!

...keď na vás niečo lezie
Neopomínajte ani takú „banalitu", akým je slabé prechladnutie. Znížená či nalomená imunita urobí s telom veľa a ak mu ešte pridáte na námahe vo forme cvičenia, môžete na to doplatiť. V prvom rade si vyliečte každú jednu chorobu a až potom sa opäť vrhnite do víru cvičenia a spaľovania. Nie nadarmo nám predsa dávali v škole ospravedlnenky na telocvik. Tak nejako by to malo byť aj dospeláckom živote - až keď budete fit, vráťte sa späť do fitka.

Autor: Marge

Zdieľať na Facebooku
 
Starší vs. mladší: Ktorý bude...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.