Wellness a fit » Fitness | 21. septembra 2012

Čo jesť PRED cvičením?

Výhovorky išli bokom a konečne sa ste sa prinútili cvičiť. Aby ste dosiahli viditeľné výsledky a dobili sa potrebnou energiou, zvoľte jedlo, ktoré bude pre vás tým správnym palivom. A aby sme len tak nepolemizovali, zašli sme priamo za odborníkom. Najlepšie tipy vám prináša osobný tréner s medzinárodnou kvalifikáciou a vicemajster sveta v kulturistike Martin Borovička.

Všeobecné zásady
V prvom rade by ste si mali osvojiť zásadu, ktorú tréner odporúča hneď na začiatku: „Nejesť ťažšie veci minimálne 2 hodiny pred cvičením." Zápasiť s hladom bude skutočne náročné, ale ovocie alebo šťavy vám isto hlad zaženú. Voľte jedlá ľahšie, lebo cvičiť s plným žalúdkom nie je nič vhodné. Jedlá, ktoré ťažko trávia, ako napríklad mäso, pred športom vynechajte. Dokonca ani čokoláda nie je vhodná, má zbytočne veľa tukov, ktoré sa na vás nalepia.

Na chudnutie káva alebo čaj
Ak ste v chudnúcom režime, najideálnejšie je ísť cvičiť ráno na lačno. Martin ďalej vysvetľuje: „Vtedy je hladina cukru v krvi minimálna a telo spaľuje tuky rýchlejšie ako po jedle. Pre maximálny účinok tréningu si dajte šálku kávy alebo čierneho či zeleného čaju, samozrejme, bez medu a cukru. Vďaka kofeínu bude vaše spaľovanie efektívnejšie."

Ovsené vločky
Ak nezvládate tréning bez jedla, na raňajky sa odporúčajú ovsené vločky. „Vďaka nim budete mať stálu hladinu energie. Obsahujú aj veľmi dôležitý draslík, ktorý je zdrojom cukrov, energia sa uvoľňuje postupne a nespôsobuje tak kolísanie cukru v krvi," radí tréner. Navyše si ich môžete ochutiť podľa fantázie ovocím či jogurtom.

Ryžový chlebík
Pri diétnom stravovaní pred tréningom nie je možné vynechať toto „polysterénové jedlo". Z obľúbeného ryžového chlebíka dámy veru nepriberiete. „Je zdrojom energie, ktorá sa rýchlo vstrebe. V skratke, je to akási prvá pomoc, ak ste hladní. Ak to nepreženiete s množstvom, môže sa konzumovať aj hodinu pred tréningom. A čo je najlepšie, pri cvičení vám nebude ťažko od žalúdka," vysvetľuje Martin Borovička.

Pečený zemiak
Môžete si ho smelo upiecť len tak v šupke a zjesť. Odpustite si, samozrejme, dressingy a rôzne iné pochutiny, ktoré lákajú k pečenému zemiačku. Všetko by sa minulo účinku. „Tento nízko nákladový zázrak má všetky dôležité zložky, ktoré potrebujete. Je zdrojom vlákniny, draslíka, vitamínov C, E a B6 a železa."

Banán
V prípade, že v dnešnej uponáhľanej dobe nestíhate jesť, zhltnite aspoň banán. „Je to prírodný zdroj cukru, energie, ktorú pri cvičení budete zaiste potrebovať. Navyše je veľmi ľahko stráviteľný," dodáva profesionálny športovec.

Nezabúdajte, že kvalitné jedlo nie je záležitosťou jedného dňa či niekoľkých hodín pred vstupom do fitka. Snažte sa osvojiť si a zaradiť do svojho jedálnička najmä potraviny, ktoré budú pre vás pred cvičením prospešné. Uvidíte, že tréning bude jednoduchší a výsledky rýchlejšie dosiahnuteľné.

Ak vás zaujíma aj téma, čo jesť PO cvičení, na Wanda.sk vám ju v spolupráci s trénerom, Martinom Borovičkom prinesieme už čoskoro.

Autor: Jane

Zdieľať na Facebooku
 
Ako si nájsť dobrého chlapa?

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.