Wellness a fit » Fitness | 26. júla 2012

Ako majú vyzerať správne drepy?

Niet nad večnú klasiku, ktorou drep rozhodne je. Fitnescentrá nám síce ponúkajú desiatky strojov, ktoré nám vytvarujú zadok i stehná, ale i tak by sme na drepy nemali zabúdať. Odborníci o nich hovoria ako o najdôležitejších cvikoch pre rozvoj svalstva dolných končatín a sily celého tela, takže raz-dva-tri a poďme na to!

Prečo drep vyhráva?
Ako sme už spomenuli, vo fitkách je dostatok strojov na dolné končatiny. Ak sa však zadívate lepšie, väčšina z nich sympatizuje s našou pohodlnosťou a dolné partie precvičuje v ľahu alebo sede. I tieto cviky dopomôžu k tvarovaniu svalov, to netvrdíme, no my tentoraz zostávame v stoji vzpriamenom. Drepy sa totiž robia postojačky a aj to je ich plusom proti strojom ich simulujúcim.

Drepy majú v popise práce tvarovanie prednej aj zadnej časti stehien, čo je pri formovaní tejto kritickej partie veľmi dôležité. Navyše zapájajú aj svaly spodného chrbta a zadku, ktoré budú po pravidelnom cvičení výrazne spevnené. Drepmi zlepšíte i svoju stabilitu a koordináciu tela, ktoré sú pri ich prevádzaní potrebné a ak sa bojíte zničených kĺbov, obavy bokom. Drepy kolenám neubližujú, teda aspoň v prípade, že ich cvičíte správne.

Poďme na to!
Možno si hovoríte, že drepy sú predsa najľahším cvikom na svete a robiť ich vie každý, no oponoval by vám ale nejeden fitness tréner. Pri kontakte s ľuďmi, ktorí sa cvičeniu nevenujú profesionálne, by vedeli pomenovať množstvo chýb, a práve tým sa my chceme vyhnúť. Popíšeme si, ako má taký drep vyzerať, aby ste z neho vyťažili maximum pre svaly a neničili si kĺby alebo chrbticu.

1. Vzpriamene sa postavte, chodidlá od seba umiestnite na šírku bokov a ruky dajte vbok, prípadne vystrite pred seba.

2. Spevnite telo a prechádzajte do drepu.

3. Ste v jemnom (nie prehnanom) predklone, no dbajte na to, aby bol počas cviku chrbát rovný, kolenný kĺb ostal v jednej línii s členkom - respektíve nepresahoval špičky a chodidlá boli na zemi. Klesnúť by ste mali minimálne na pozíciu, kedy sú stehná rovnobežne s podlahou, aby svaly dostatočne pracovali.

4. Či už klesnete na minimálnu pozíciu popísanú vyššie alebo ešte o čosi viac k zemi, v podrepovej pozícii chvíľu zotrvajte. Niekoľko sekúnd by sme mali precítiť prácu svalov, no pozor na to, aby ste nečupeli a nechali svaly "spať".

5. Vráťte do stoja vzpriameného a cvik opakujte.

6. Akosi prirodzene láka nadýchnuť sa ešte pred cvikom a pri pohybe smerom nadol vydychovať. Tréneri však odporúčajú presný opak - nádych pri drepe a výdych po návrate nahor.

Jedna séria drepov by mala mať aspoň 20 opakovaní, no postupujte podľa svojej kondície. Začnite nižšími číslami a postupne si záťaž pridávajte, pričom vylepšením môžu byť aj činky v rukách. Pravidelným drepovaním sa dopracujete k štíhlejším stehnám a pevnejšiemu zadku, čo je výsledok, ktorý za niekoľko minút dennodennej námahy určite stojí.

Autor: GaBi

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Pošlite nám váš osvedčený recept na krásne telo a vyhrajte babské ceny v súťaži!

Zdroj: Thoughtsfromalice.com

Hľadáme naj obľúbené miestečko, ktoré máte v dome či byte. A tie naj miestečka budú aj odmenené!

Zdieľať na Facebooku
 
Sexuálny detox: Prečo je občas...
Váš čas aj námahu ušetrí tento malý pomocník!

Váš čas aj námahu ušetrí tento malý pomocník!

Vyberte si okno, ktoré Vás bude sprevádzať celý život.

Vyberte si okno, ktoré Vás bude sprevádzať celý život.

Rôzne typy hudobných hračiek – Lacno

Rôzne typy hudobných hračiek – Lacno

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.