Wellness a fit » Chudnutie | 3. januára 2013

Oplatí sa delená strava?

Vďaka nej si vyformovali krivky svetové celebrity aj známi z radov smrteľníkov. Delená strava však nie je žiadna nezdravá diéta, pri ktorej by ste trpeli hladom, práve naopak. Je to spôsob zdravého stravovania, ktorého príjemným vedľajším efektom je aj úprava váhy. Čím je teda delená strava taká výnimočná a v čom spočívajú jej zásady?

Efektivita delenej stravy stojí najmä na princípe nekombinovať potraviny z rozličných skupín (na základe zloženia). Organizmus si odpočinie od ťažko stráviteľných kombinácií, naštartuje metabolizmus a vy sa budete cítiť zdravšie...a ľahšie. Tým, že si začnete uvedomovať, čo vlastne jete a začnete regulovať obsah a bohatosť taniera, zákonite stratíte aj počas sviatkov nahromadené kilogramy.

Zakázaná kombinácia
Ak ste si doteraz pochutnávali s čistým svedomím na zemiakovej kaši a rezni, s delenou stravou sa budete musieť tejto populárnej kombinácie vzdať. A mnohých ďalších, ktoré boli pre nás doteraz celkom prirodzené. Tajomstvo delenej strany spočíva totiž vo vynechávaní istých kombinácií jedál.

Medzi tabu patria tieto kombinácie:

  • Potraviny z rastlinnej a živočíšnej skupiny
  • Potraviny živočíšnej skupiny + ovocie
  • Zelenina + ovocie

Naopak, pochutnávať si môžete na kombináciách potravín zo živočíšnej skupiny so zeleninou, rastlinnú skupinu miešajte buď s ovocím alebo so zeleninou, zeleninu s neutrálnymi potravinami a ovocie s neutrálnymi potravinami. V praxi to funguje tak, že počas týždňa striedate živočíšne a rastlinné dni. Hoci spočiatku vyzerá režim delenej stravy veľmi komplikovane, po osvojení si základného rozdelenia potravín sa vám už bude všetko zdať oveľa jednoduchšie.

Potraviny živočíšnej skupiny
Už z názvu vyplýva, že do tejto skupiny zaraďujeme mäso, hydinu, ryby, mliečne výrobky (s obsahom tuku do 50 percent), vajíčka a sóju, dokonca i niektoré, menej sladké druhy ovocia (pomaranče, mandarínky, limetky, grepy, jablká, hrušky, jahody, maliny, mango, papája, ananás, broskyne, čerešne). Výborne, napadne nám, takže rezne môžem jesť. Pozor na to, milé dámy, práve tu je háčik. Vyprážané mäsá, syry a ryby v trojobale obsahujú strúhanku – a tá patrí medzi potraviny rastlinnej skupiny.

Potraviny rastlinnej skupiny
Chlieb, celozrnné pečivo, strúhanka, nelúpaná ryža, múka, krupica, celozrnné cestoviny, zemiaky, kukurica, strukoviny, ovsené vločky, med a sladké druhy ovocia (banány, figy, datle, sušené ovocie, sladké hrozno) -  to všetko nájdete v druhej základnej skupine potravín.

Potraviny neutrálnej skupiny
Neutrálne potraviny majú pri oddelenej strave veľký význam. Môžu sa totiž kombinovať buď so živočíšnou alebo rastlinnou skupinou, prípadne ich môžete jesť ako samostatné jedlo. Sem patria tučné syry a mliečne výrobky ako tvaroh, jogurt, acidofilné mlieko, maslo, encián, cottage cheese, mozzarella, tavené syry a kyslá smotana, huby, orechy, olej, údeniny a zelenina. Práve tá zohráva v rámci delenej stravy kľúčovú úlohu, pretože si jej môžete dopriať takmer neobmedzene.

Ako dlho ju držať?
Rozhodnutie spočíva len na vás. Faktom je, že prísne dodržiavanie delenej stravy nie je najjednoduchšie a očakáva sa od vás nielen absolútne vynechávanie tučných jedál, rýchleho občerstvenia, ale aj alkoholu a cukrov. Prvé výsledky však budú badateľné už po dvoch týždňoch držania oddelenej stravy. Nielenže sa vám prečistí telo, ale budete sa cítiť zdravšie, plná energie a dokonca i chute na sladkosti sa zmiernia.

Autor: Britt

Zdieľať na Facebooku
 
Čudné veci, ktoré mužov zaručene...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Chudnutie

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.