Wellness a fit » Fitness | 19. júla 2012

5 dôvodov ranného cvičenia

Ranné cvičenie? To nie je pre mňa, poviete si viaceré. Veď nie je nič lepšie, ako si ešte chvíľu poleňošiť v teplej posteli. Možno ale zmeníte názor, ak si prečítate pár výhod, ktoré také ranné cvičenie so sebou prináša. Ranný pohyb je totiž perfektný pre vašu postavu i pre psychickú pohodu. Tak prečo ho nevyskúšať?

Zaručene schudnete
Cvičenie ráno a nalačno je nenahraditeľné predovšetkým v tom, že vám pomôže spáliť váš problémový tuk. Ten vám totiž poslúži ako zdroj energie. Zároveň vďaka rannému cvičeniu aj počas dňa spálite viac kalórií, lebo si pohybom naštartujete metabolizmus. Preto ešte predtým, než sa naraňajkujete, čo je rovnako dôležité, dajte si dvadsaťminútovku na stacionárnom bicykli, alebo si choďte vonku zabehať a už onedlho uvidíte očakávané výsledky. Ak patríte medzi tých, ktorí nezvládajú pohyb s prázdnym žalúdkom, pokojne si doprajte najprv nízkotučný biely jogurt s lyžicou ovsených vločiek, čo vám minimálne psychicky určite prinesie pocit dočasného zaplnenia žalúdka.

Budete psychicky viac fit
Ráno má človek menšiu tendenciu myslieť na úlohy v práci a ešte nezvykne riešiť každodenné problémy, ktoré prichádzajú počas dňa. Ráno taktiež bývame väčšinou v lepšej fyzickej i psychickej pohode ako neskoro popoludní. Navyše, ak si zacvičíte ráno, prídete do práce v oveľa lepšej nálade. Buďte si istá, že časom sa pre vás stane ranné cvičenie niečím, na čo sa budete tešiť a čo vám bude chýbať, ak si ho nebudete môcť dopriať. Rovnako sa ľahšie popasujete aj s únavou, bude sa vám ľahšie vstávať a ak deň po cvičení začnete vlažnou sprchou, radosť žiť.

Budete sa zdravšie stravovať
Je vedecky dokázané, že ľudia, ktorí si ráno pravidelne zacvičia, počas dňa sa akosi automaticky zdravšie stravujú. Po cvičení ale platí zásada, že si treba dopriať bohaté raňajky, energeticky vyvážené, na báze zásad správnej výživy. V priebehu dňa to vyvolá efekt, že vás neprepadnú záchvaty hladu a budete si aj dôkladnejšie vyberať, čo a koľko si toho dáte na tanier.

Strávite celý deň v pohode
Ranné cvičenie je úžasné aj v tom, že má blahodarný účinok nielen na naše telo, ale aj na našu psychiku. Ranný tréning sa postará o to, že väčšinu dňa prežijete v pohode a pokoji. Nebudete mať problém sústrediť sa, zlepší sa vaša pozornosť a incidenty, ktoré by za iných okolností vo vás vyvolali hnev a zúrivosť, spracujete oveľa konštruktívnejšie a s väčším prehľadom. Taktiež sa vraví, že ranná dávka pohybu je lepšia ako šálka kávy. Nemusíte si ju, samozrejme, odopierať, no ak si ráno nájdete čas na cvičenie, pozitívnejšie to ovplyvní vaše myslenie ako dávka kofeínu.

Ak zhrešíte, organizmus sa s tým vyrovná
Ranná aktivita minimálne 3x do týždňa nakopne váš metabolizmus takým spôsobom, že ho prinúti rýchlejšie pracovať. A to je to, o čo ide. V takomto prípade, aj keď si zamaškrtíte na koláči, zmrzline či čokoláde, vďaka tomu sa to hneď neodrazí na vašej postave, lebo telo bude vedieť, že si nemusí odkladať energiu do zásobu.

Autor: Radomír

Zdieľať na Facebooku
 
5 vecí, ktoré chlap vo vzťahu...

Ďalšie články zo sekcie  Wellness a fit | Fitness

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@wanda.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.